dla seniora, dla osób starszych, care4you.pl, informacje, porady dla osób starszych, dieta seniora, wyjazdy, wycieczki dla osób starszych

Zielona żywność – co, z czym i jak?

Zielona żywność – co, z czym i jak?

Wsłuchując się w reportaże telewizji śniadaniowych, śledząc artykuły w czasopismach poradnikowych, które opisują zdrowy styl życia nasuwa się przekonanie o tym, że aby żyć długo i szczęśliwie, powinniśmy skoncentrować się na sobie i swoich przyzwyczajeniach. Aktywność fizyczna, odpowiednia dieta, relaks i życie pozbawione stresu. Ale jak tego dokonać?

aktywny senior, zdrowy senior
aktywny senior, zdrowy senior

Wszystkie minusy rozwoju technologicznego, cywilizacyjnego, przemysłowego, jak na przykład nadmiar stresu i pracy, zubożona dieta, zanieczyszczenie są nie do zatrzymania, ale czy to znaczy, że mamy czekać z założonymi rękami na swój marny kres? Ależ skąd! Wręcz przeciwnie.

Mając świadomość, że wprawdzie każdy z nas jest w grupie ryzyka, nie pozwólmy tak łatwo poddać się wrzodom, nadwadze, obniżonemu nastrojowi, migrenie i weźmy się za siebie!

Gdy nie mieliśmy czasu pomyśleć o tym wcześniej, jesień życia jest odpowiednim momentem na przystanięcie i zastanowienie się nad sobą. Lekiem na całe zło jawi się być tak zwana zielona żywność, którą od dawna wychwalają Amerykanie i Japończycy. Jest ona pewnego rodzaju tarczą ochronną dla naszego organizmu, dlaczego więc w Polsce jest ona tak niedoceniona?
Póki co uznają ją na razie polscy wegetarianie i weganie. Nadszedł jednak czas, aby zainteresowało się nią większe grono obywateli, a to z racji zarówno niezwykłych wartości odżywczych, jak i tych wpływających na stan psychiczny.

senior, osoby starsze
senior, osoby starsze

Zacznijmy od spiruliny. Jest to alga bardzo dobrze znana na polskim rynku. Naukowcy zgodnie twierdzą, że ubiega się ona o miano pokarmu przyszłości ze względu na swoje właściwości odżywcze – to ona uzupełni kiedyś dietę niedożywionych ludności. Spirulina bierze udział w przedsięwzięciu MELISSA (Micro Ecological Life Support System Alternative), który został zapoczątkowany przez ośrodki badawcze w Kanadzie i Europie w 1988 roku. Działalność projektu ukierunkowana jest na ekosystem, który ma pomóc podtrzymać życie kosmonautom podczas długotrwałych lotów kosmicznych.

Co takiego ma w sobie owa alga? Otóż jest niezwykle bogata w barwniki, które uchodzą za silne przeciwutleniacze, które skutecznie neutralizują wroga naszego organizmu, czyli wolne rodniki.

Zawarte w spirulinie lipidy, makro- i mikroelementy oraz białko zmieniają w znaczny sposób wartość odżywczą naszej codziennej diety

Niedogodnym towarzyszem osób starszych jest powoli odkładający się tłuszcz i spowolniony proces przemiany materii, toteż alga jest nadzieją dla utrzymania właściwej wagi w kwiecie wieku i nienagannej sylwetki. To ciemnoniebieskie dobrodziejstwo wpływa także na obniżenie poziomu złego cholesterolu we krwi oraz wspomaga leczenie miażdżycy, ale to nie jedyne z jej wielu zalet – udowodniono, iż ma ona także zdolności immunostymulujące, co znaczy, że działa przeciwbakteryjnie i antywirusowo, odgania pasożyty i patogeny, służy naszej ogólnej odporności.

Zielona żywność – co, z czym i jak?

Skoro zielona, to pewnie i trawa. Właśnie tak – zaleca się picie wywaru z młodej trawy jęczmiennej oraz spożywanie młodych, zielonych roślin zbożowych, co w dużym stopniu zapobiega powstawaniu komórek rakowych w organizmie. Trawa jęczmienna znana jest jako najstarsze zboże świata – ludność zamieszkująca dzisiejsze tereny Szwajcarii spożywały ją już ponad tysiąc lat p.n.e. Powstający z niej napój jest dobrze znany Amerykanom i Japończykom i, choć nie jest tak smaczny jak sok ze świeżo wyciskanych owoców, rośnie świadomość ludzi o zdrowym odżywianiu i stopniowo trawa pojawia się i w naszym jadłospisie. Całe szczęście, bo jej właściwości nie tylko odmładzają organizm, ale także go oczyszczają, odżywiają i zaopatrują w witaminy.

Wszystko to za sprawą zawartego w niej chlorofilu, potocznie znanego pod hasłem „zielona krew” – w ten sposób natura dzieli się z nami życiową energią roślin, nie ma więc powodu, żeby z niej nie skorzystać.

Wartości odżywcze zawarte w trawie jęczmiennej są podobne jak te, występujące w zielonych warzywach, jednak w przypadku warzyw chlorofil narażony na działanie czynników zewnętrznych, takich jak zakwaszenie środowiska, utlenienie czy nadmierne ogrzanie traci swoje wartości

Spożywanie młodej trawy wydaje się być znacznie bardziej opłacalne, o czym najlepiej przekonają się ludzie cierpiący na anemie oraz osoby starsze.

Chcesz wiedzieć więcej? Koniecznie przeczytaj o warzywach i wpływie żywienia na zdrowie

Zapoznaj się również z innymi naszymi wpisami:

Ogólnopolski Konkurs “Miejsce i Firma Przyjazne Seniorom”

Aktywny i zdrowy senior rolnik

Lista placówek zapewniających całodobową opiekę osobom niepełnosprawnym, przewlekle chorym lub osobom w podeszłym wieku

Sklep dla seniorów – produkty i artykuły dla seniorów i osób starszych

 

Post Author: care4you

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *